BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

8/09/2010

KEBURUKAN BERCINTA DI UNIVERSITI


Hilang fokus dalam pelajaran
    Keburukan bercinta semasa belajar di universiti ialah pelajar tidak dapat fokus dalam pembelajaran kerana terlalu asyik dan leka dengan dunia percintaan. Hal ini menyebabkan mereka gagal mengawal nafsu dan fikiran mereka ketika berada di kelas. Keadaan ini bukan sahaja menyebabkan pelajaran terganggu bahkan meninggalkan kesan ke atas pelajaran mereka.
Membazir masa dan duit
Pasangan bercinta akan menyalahgunakan kewangan mereka kearah pembaziran. Contohnya, oleh kerana sayang dan cinta serta ingin menunjukkan kehebatan masing-masing. Ada pasangan sanggup menghabiskan duit untuk memenuhi permintaan yang tersayang seperti membelih-belah, menonton wayang dan sebagainya. Hakikatnya, diri sendiri  merana dan masih dibawah tanggungan keluarga. Masa yan sepatutnya digunakan untuk mentelaah turut dibazirkan hanya untuk berhibur bersama pasangan.

                                                  

2 ulasan:

SBLM1053 (kumpulan F2) mengatakan...

cinta di universiti ada kebaikannya...antaranya saling membantu dan memberi semangat dalam pembelajaran....

SBLM1053 (kumpulan F2) mengatakan...

ish,tak relevan lah percintaan dalam kalangan pelajar universiti ni.....sebab cintalah pelajar lalai akan pelajaran,sebab cinta juga pelajar akn lupa tujuan asal mrk msuk u...pendek kata,cinta u ni blh diklasifikasikan sbg cinta monyet jee....